Częste pytania

  1. Jaka maszyna używana jest w punktach Mr Milky?
    Maszyna jest zaprojektowana i skonstruowana specjalnie dla marki Mr Milky i nie jest dostępna na otwartym rynku. Jej wszystkie elementy zostały dostosowane do naszych wymogów (specyfikacja dostępna jest tutaj). Istotne części, takie jak sprężarka, sterowanie, parowniki, czy zawory rozprężne są sprowadzane m.in. z Włoch, Niemiec, Danii

  2. Co się kryje pod pojęciem „inwestycja”?
    Inwestycja oznacza kwotę jaką należy wygospodarować, by podjąć działalność w sieci Mr Milky. Jest to kwota, która obejmuje wszelkie elementy potrzebne do wystartowania działalności. Szczegóły związane z inwestycją znajdują się w zakładce „Franczyza”.

  3. Co wyróżnia Mr Milky od konkurencji?
    Mr Milky właściwie nie ma bezpośredniej konkurencji w Polsce. Nasz podstawowy produkt, na którego bazie komponujemy swoje desery to tzw. lody skandynawskie, o których można przeczytać w zakładce „Lody to zdrowie”, a które są unikatowym produktem na polskim rynku. Nasz oferta to nie tylko lody. Dzięki niej wydłużamy sezon, a w przypadku lokali/ wysp całorocznych unikamy efektu sezonowości.
    Mamy dedykowaną pod nasze potrzeby maszynę. Została ona zaprojektowana i zmontowana specjalnie pod nasze wymagania.

  4. Jaka jest rentowność punktu Mr Milky?
    Wszystko zależy od lokalizacji punktu. Przywiązujemy do tego wielką wagę, bo tylko właściwa ocena potencjału lokalizacji gwarantuje nam odpowiednią rentowność działalności. Dzięki naszej znajomości rynku, doświadczeniu i umiejętności analizowania jesteśmy w stanie ocenić, czy dane miejsce będzie zapewniać odpowiednią sprzedaż, która pozwoli na zwrot inwestycji w ciągu jednego roku.

  5. Jakie jest wsparcie ze strony Mr mIlky?
    Wsparcie odbywa się na różne sposoby. Już na etapie umowy przedwstępnej służymy analizą i badaniem potencjału lokalizacji. Po akceptacji danego miejsca służymy doświadczeniem w formalnościach związanych z prowadzeniem gastronomii (m.in. Sanepid) oraz w kwestii wyposażenia. Przed otwarciem odbywają się szkolenia teoretyczne oraz praktyczne franczyzobiorcy i jego pracowników, podczas którego przekazujemy wiedzę potrzebną do prowadzenia punktu Mr Milky. Na podstawie comiesięcznych raportów jesteśmy w stanie poradzić w jaki sposób można zwiększyć sprzedaż. Udzielamy również wsparcia marketingowego.

  6. W jaki sposób można zrezygnować?
    Umowa zawierana jest na czas nieokreślony z okresem wypowiedzenia. Można więc w każdym momencie wypowiedzieć umowę z dochowaniem terminu wypowiedzenia.

  7. Jak wyglądają szkolenia i co jest ich przedmiotem?
    Wszelka wiedza teoretyczna zarówno z zakresu prowadzenia biznesu lodowego, jak i działania punktu Mr Milky przekazana jest w podręczniku operacyjnym, a wszelkie pytania lub wątpliwości z nią związane staramy się rozwiać przez telefon lub online. Natomiast szkolenia praktyczne odbywają się przed otwarciem w punkcie Mr Milky. Szkolenia te prowadzone są przede wszystkim z zakresu obsługi maszyny oraz jej konserwacji. Polegają również na przedstawieniu w jaki sposób komponować desery, jakiej wielkości powinny być oraz jak zoptymalizować proces produkcji oraz sprzedaży.

  8. Czy mogę sprzedawać produkty spoza menu w punktach Mr Milky (gofry, ciasta, kawę, alkohol)?
    Sprzedaż innych produktów niż naszych rozpatrywana jest indywidualnie. Co do zasady w naszych punktach powinny być sprzedawane tylko nasze produkty. Jednakże są sytuacje, kiedy można rozszerzyć sprzedaż o produkty komplementarne. Produkty komplementarne to takie, które swoim charakterem będą pasowały i uzupełniały naszą ofertę. Do takich produktów zaliczają się np.: kawa i soki ze świeżo wyciskanych owoców, gdyż pasują do deserów lodowych, a jednocześnie są zdrowe. Gofry pomimo tego, że również są deserami i komponują się z lodami, to nie pasują do charakteru naszej marki, kojarzonej ze zdrowymi przekąskami.

  9. Czy mogę otworzyć Mr Milky w już istniejącym punkcie (np. w kawiarni, restauracji, sklepie)?
    To pytanie poniekąd wiąże się z poprzednim. Wszystko zależy od charakteru istniejącego już lokalu. Jeżeli jest to kawiarnia, to jak najbardziej możemy wejść we współpracę, polegającą na zaaranżowaniu części lokalu pod wymogi Mr Milky. W przypadku lokali niezwiązanych z gastronomią lub daleko odbiegających od naszego wizerunku takie połączenie jest niemożliwe.

  10. Czy istnieje możliwość negocjacji?
    Istnieje możliwość negocjacji. Negocjacje są prowadzone w przypadku nietypowych umów, które odbiegają charakterem od naszego systemu franczyzowego. W takim przypadku rozpatrujemy możliwość współpracy na nowo.

  11. Czy można wziąć leasing na maszynę?
    Możliwość wyleasingowania maszyny oczywiście istnieje. Współpracujemy z zewnętrznym leasingodawcą i jego decyzja zależy od potrzeb i zdolności kredytowej potencjalnego leasingobiorcy.

  12. Jakie są ceny produktów końcowych?
    Ceny detaliczne produktu nie mogą być z góry narzucone przez franczyzobiorcę. Jednakże, biorąc pod uwagę, że sieć franczyzowa powinna prowadzić spójną politykę cenową sugerujemy, na podstawie analiz i własnego doświadczenia przedział cenowy dla każdego produktu. Zdajemy sobie sprawę, że w zależności od wielkości miejscowości, klient może pozwolić sobie na droższe lub tańsze przyjemności, ale staramy się by ceny końcowe były mniej więcej podobne w każdym punkcie.

  13. Jakie jest najlepsze miejsce dla punktu Mr Milky?
    Lody są produktem impulsowym, więc punkty powinny być zlokalizowane w centrach miast, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Jednak nie musi to być wyłącznie główna ulica czy deptak. Dzięki naszej marce oraz skutecznej kampanii marketingowej jesteśmy w stanie przyciągnąć klientów z obszaru całego miasta. Trzeba jednak pamiętać, że mniej eksponowana lokalizacja powoduje, że musimy dłużej czekać na sukces naszego biznesu, a sam rozwój jest wolniejszy. Dla naszego biznesu ważna jest nie tylko liczba przechodzących w danym miejscu osób, ale także charakter ruchu pieszych. Dla przykładu zazwyczaj największy ruch pieszych jest w punktach przesiadkowych lub na parkingach pod centrami handlowymi. Jednak nie są to dla nas atrakcyjne lokalizacje, ponieważ w takich miejscach ludzie nie szukają produktów o charakterze rekreacyjnym, a takim niewątpliwie są lody i nasze desery. Lokalizacje w galeriach wymagają głębszej analizy. Przede wszystkim warunków najmu oraz dynamiki ruchu w obrębie centrum handlowego.

  14. Czy jest możliwość przejęcia istniejącego punktu Mr Milky?
    Wszystkie lokale Mr Milky działają z powodzeniem. Nie mamy sygnałów od naszych franczyzobiorców, że któryś z nich chciałby zrezygnować.

  15. Czym się różnią lody Mr Milky od innych?
    Lody skandynawskie są wytwarzane w specjalnej maszynie, która posiada dwa niezależne układy mrożenia oraz specjalną konstrukcję świdra, dzięki czemu mrożenie następuje szybciej. W rezultacie kryształki lodu nie mają czasu na krystalizacje i są bardzo małe, a konsystencja loda jest wyjątkowo kremowa i gładka. Produkcja lodów skandynawskich odbywa się z wykorzystaniem jedynie naturalnych składników, w tym polskiego mleka UHT. Dzięki temu nasze lody są kremowe, mało napowietrzone, a zarazem zdrowe. Nie stosujemy żadnych zamienników mleka, takich jak tłuszcze TRANS, które są bardzo szkodliwe dla zdrowia i jednocześnie powszechnie stosowane w branży lodowej oraz barach typu fast-food w Polsce. Tłuszcze TRANS, w tym przede wszystkim tłuszcz palmowy, to uwodornione lub utwardzone tłuszcze roślinne, które mogą wywoływać choroby układu krwionośnego i drastycznie podwyższają poziom złego cholesterolu. Olej palmowy może także powodować niestrawność i alergie u dzieci.

  16. Jaka jest sytuacja jesienią, zimą, w chłodniejsze dni?
    Zdajemy sobie sprawę, że sprzedaż lodów i deserów lodowych jest mniejsza w chłodniejsze dni, a zimą prawie zanika. Dzięki naszej szerokiej ofercie staramy się walczyć z efektem sezonowości. Wprowadziliśmy sprzedaż naleśników oraz shaków. Wyspy lub lokale z miejscami siedzącymi prowadzą sprzedaż dłużej, natomiast punkty ze sprzedażą na wynos są zamykane na sezon jesienno-zimowy.

  17. Czy można robić promocje na własną rękę?
    Jako sieć chcemy prowadzić spójną politykę marketingową, dlatego wszelkie promocje są wspólnie konsultowane. Oczywiście, franczyzobiorca może wyjść z inicjatywą i zasugerować pewne promocyjne rozwiązania, ale to my musimy je zaakceptować, by mieć pewność, że środki przeznaczone na dane działania były wykorzystane jak najefektywniej.

  18. Co w przypadku awarii maszyny?
    Nasze maszyny bardzo rzadko ulegają poważniejszym awarią. Zazwyczaj prowadzone są typowe wymiany części eksploatacyjnych, jak np.: uszczelki, z którymi z powodzeniem poradzi sobie franczyzobiorca. Jeżeli chodzi o poważniejsze awarie, to zajmuje się nimi profesjonalny serwis, który z nami współpracuje od lat. Staramy się by każda naprawa odbywała się w miarę możliwości w punkcie franczyzobiorcy. Natomiast jeśli awaria jest na tyle poważna, że potrzebna jest naprawa w serwisie, to zapewniamy maszynę zastępczą.

  19. Czy można porozmawiać z kimś, kto już prowadzi punkt Mr Milky?
    Jest taka możliwość. Udostępniamy kontakt do naszych obecnych franczyzobiorców. Jednakże, z powodu często poufnych informacji, które mogą wyjść podczas takiej rozmowy, kontakt taki jest możliwy przynajmniej po podpisaniu listu intencyjnego, który zobowiązuje do zachowania w tajemnicy wszystkich tematów niejawnych.

  20. Czy można samemu wykonać aranżację, montaż, projekt lokalu/ wyspy?
    Projekt identyfikacji wizualnej jest sporządzany indywidualnie na podstawie materiałów opracowanych przez współpracującą z nami agencję kreatywną, która zajmuje się naszym wizerunkiem i designem. Nie jest możliwe by rolę tę przejął franczyzobiorca, gdyż marka i jej wizerunek musi być spójny. Jeżeli chodzi o samo wykonanie oraz montaż jest on przeprowadzany przez jedną z firm, które z nami współpracują i jesteśmy pewni jakości ich usług.

  21. Czy można otworzyć działalność na kogoś innego?
    Czasami przedsiębiorcy z różnych przyczyn korzystają z takich rozwiązań. Jeżeli wszystko przebiega zgodnie z prawem i powszechnie obowiązującymi zasadami biznesowymi, my nie mamy nic przeciwko.

  22. Czy można kupować półprodukty od kogoś innego?
    Półprodukty, z których powstają nasze lody i desery produkuje właściciel marki Mr Milky, firma Ice Day Cream. Nie jest możliwe używanie mieszanek lub polew innych marek, gdyż mijałoby się to z celem prowadzenia punktu Mr Milky, który ma desery o niepowtarzalnym smaku. Natomiast jeżeli chodzi o owoce używane jako dodatki do naszych deserów, czy inne dodatki powszechnie dostępne w sklepach, to oczywiście można skorzystać z usług lokalnego dostawcy.

  23. Czy można zmieniać dodatki?
    W sprzedaży mogą być tylko te produkty, które są zaakceptowane przez Mr Milky.

  24. Czy mogę równocześnie prowadzić punkt konkurencji lub inną gastronomię?
    W umowie prowadzenia punktu Mr Milky jest zapis o zakazie konkurencji. Dotyczy on również krewnych franczyzobiorcy. Jeżeli chodzi zaś o inny rodzaj gastronomii niż lodziarnie, to nie ma przeszkód.

  25. Jak często i ile towaru należy zamawiać?
    Zaopatrzenie dostosowane jest do potrzeb franczyzobiorcy, na co się składa lokalizacja oraz pogoda.

  26. Mr Milky to zagraniczna marka?
    Mr Milky jest marką sieci franczyzowej firmy Ice Day Cream Sp. z o.o. Siedziba i zakład produkcyjny znajduje się pod Rzeszowem, a jej kapitał jest w 100% polski. Założona została w 1988 roku i do dziś pozostaje własnością tych samych osób.